Hur man behåller glöden...

... i ett förhållande.

Jag och min älskling har varit tillsammans 2 år nästa måndag.
Det är helt fantastiskt att ha någon så nära som man kan dela allt med.

Detta är mitt första riktigt långa förhållande så pga det har jag nog inte varit så lätt att hantera.
Alltid varit singel, älskat singellivet och allt vad det innebär.

Men då får man komma ihåg att jag heller aldrig haft någon så nära som en pojkvän verkligen kommer.
Jag har aldrig behöft kompromissa eller tänka på att jag kanske ska berätta för denna person vad som rör sig i mitt huvud.
Han har ibland fått pressa och dra saker ur mig. Och självklart tog det på Mr. Boombastics krafter.

Jag tog mig i kragen i alla fall och gav mig den på att öppna min lilla mun och prata.
För hur svårt är det egentligen? APSVÅRT för mig!
Men nu har jag lärt mig att allt blir så himla mycket lättare om man pratar med varandra. Om allt och ingenting.

Vi har ju ett distansförhållande på 60 mil. Vi skickar i snitt 30 sms till varandra per dag och pratar i telefon ibland 10 gånger per dag. Vad säger vi då?
Ingen som helst aning.
Bara det vanliga som alla andra säger till varandra när dom träffas på kvällen efter jobbet bara att vi säger det under dagen.
Självklart blir det många "jag saknar dig"-sms oxå :)

Det jag tycker är viktigt i en relation är att min inte blir för bekväm.
Självklart ska man kunna slappna av när man är tillsammans och man ska kunna fisa utan att skämmas ihjäl (jag har inte riktigt kommit dit än, men nästan ;p)
Men det här med att ex sluta raka sig. Hallå, vadå gross?

Ibland orkar man inte och fine, det är helt okej men att typ inte duscha innan man träffas eller skippa raka benen bara för att han har sett dina orakade ben en gång. Det tycker jag inte okej.
Man ska fortfarande anstränga sig lite och vilja vara fin inför sin partner.

Jag har ex precis målat naglarna. Även fast jag är sjuk och egentligen inte orkar men jag känner mig finare då och får faktiskt lite bättre självförtroende.
Allt blir lite mer spännande igen när man känner att man bryr sig om hur man ser ut.

Sen finns det dom dagarna jag skiter i det här oxå.
När båda ligger i soffan och bara slappar och stinker för att man legat där ett dygn. Det kan vara mysigt på ett sätt oxå.

Men jag tycker inte det får hända för ofta!
Om du känner dig fin, ser du fin ut! :)


Kommentarer
Postat av: Olessia

mjoo, gäller ju ge och ta

2009-01-17 @ 19:06:33
URL: http://nenno.blogg.se/
Postat av: Sara

Du har så rätt :)

2009-01-20 @ 12:45:31
URL: http://sarasabina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0