Diskmaskin eller inte diskmaskin?

Jag har funderat på en sak ganska länge.
Folk som inte har diskmaskin men som gnäller om disken ändå.

Varför köper man inte en diskmaskin? Det sparar så himla mycket tid och framför allt, allt suckande och gnäll.
Jag vet flera par som gnäller dagligen på varandra för att disken inte är diskad.
Hur mycket tar det på ett förhållande?

Det börjar med småtjat;
"Kan inte du ta disken idag, jag tog den igår"
"Jag orkar inte, jag tog hela helgdisken i måndags"
Sen är bråket igång.

Jag själv bor fortfarande hemma och älskar våran diskmaskin men när jag flyttar så är bland det första jag ska köpa en diskmaskin (om det nu inte redan finns).
En diskmaskin behöver inte kosta så mycket heller. Allt ifrån 1900 och uppåt.
Låt bli och shoppa en månad om det är så att du inte har råd.
Och hur mycket kostar det i månaden? Max 300 kr.
Kan det inte vara värt den summan om man slipper tjata på varandra?
Och slippa veta att man måste diska någon gång snart....


Kommentarer
Postat av: Nina

ooh vad mycket disk :P

2009-01-29 @ 15:04:58
URL: http://totalflopp.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

vi har ingen diskmaskin men det funkar faktiskt bra ändå =) som du säger är det en väldigt onödig sak att gnälla om hihi...

2009-01-29 @ 23:31:50
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0