Arbetsintervju

Idag ringde dom från en klädkedja i skåne som jag sökt jobb på. Blev verkligen jätte glad!
Vi bokade in en intervju på tisdag kl 14. Men nu till problemet...

Tjänsten är på 15-18 timmar per vecka. Om jag då räknar lågt så kommer jag alltså få ut som minst 4000 på en månad och var kommer man med den lönen???!!!
Jag är fortfarande sjukskriven på 25% men det kommer jag förhoppningsvis inte vara i all framtid så jag kan ju verkligen inte räkna med pengar från försäkringskassan.

Det är verkligen ett jobb jag vill ha. Och det pirrar i mig på ett både läskigt och roligt sett när jag leker med tanken på att jag skulle flytta från denna huvudstad.

En annan sak som är dålig är att jag missar KBTn nästa vecka om jag ska åka till denna arbetsintervju + att jag måste betala 800 kr för att ta mig fram och tillbaka när jag redan har ont om pengar.
Jag och min Lover har redan planerat att inte träffa varandra den här helgen pga brist på pengar... ska jag ta av sparpengarna?

En positiv sak skulle ju kunna vara att jag få träna på arbetsintervjuer men saken är den att jag har varit på så himla många i mina dagar (haha låter som om jag levt en evighet) så jag är verkligen inte nervös för fem öre så träning behöver jag inte.

Ska jag ringa butikschefen imorgon och säga att jag räknat på detta och att jag tyvärr måste vara mer säker på ekonomin eftersom jag flyttar härifrån och att dessa timmar inte räcker för mig?
Jag tror faktiskt att det får bli så... vem vet, hon kanske vet någon annan butik som behöver mer personal?

Det känns som om jag bestämt mig. Tack för att ni lyssnade på mitt problem ;)


Kommentarer
Postat av: Daggan

Jag tror att arbetsförmedlingen kan betala resan för din intervjuv.....

2009-02-22 @ 12:11:43
URL: http://bodyforlife-12veckor.blogspot.com
Postat av: Linda

Hej! Nu var det ett tag sen det uppdaterades här! Hur gick det på intervjun???



Ha du startat ny blogg? I såna fall får du gärna maila den adressen till mig! Min mail är lillstrumpan82@hotmail.com, eller tjoa till på min blogg! =)



Kram

2009-03-03 @ 17:00:14
URL: http://lindab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0